Egy értékesítő szoftver leginkább arról nevezetes, hogy az értékesítési folyamatokat támogatja, de ettől eltérően önmagában is képes egy teljes értékesítési folyamatot megvalósítani. Az alapkérdés mindig az, hogy az értékesítési szoftver milyen koncepciót valósít meg, mennyire sokrétű, és milyen mértékben szükséges lefednie az értékesítést.
Milyen folyamatokra használható?
A fentiekből is hamar kiderül, hogy egy értékesítő szoftver nem egy komplett termék a piacon, hanem több, kis részfeladatot teljesítő, ám mégis központilag kezelhető szoftver, amely bevezetését megelőzően mindenképp meg kell tervezni, és az adott cég munkafolyamataira kell optimalizálni azt. Tehát lesznek olyanok, akik az email marketingben fogják nagy hasznát venni, és olyanok is, akik a telemarketingben, de olyanok is, akik valamely komplex értékesítési stratégia megvalósítására fogják használni, például SMS marketinggel fűszerezve.